شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۰ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 14, 2024
معاون شهردار قم

حوزه/ معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به استقرار و تجهیز کارگاه حفاری در پروژه بست شرقی حرم مطهر و انجام ۱۰۰ هزار متر مکعب خاکبرداری، گفت: در صورت مدیریت مناسب سرمایه گذار پروژه و شهرداری قم امکان جبران بخش زیادی از تأخیر پیش آمده وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، عباس حلوایی زاده در گفت‌وگویی با اشاره به پروژه عمرانی بست شرقی حرم مطهر اظهار کرد: قرارداد اولیه این پروژه با مدت زمان ۴۸ ماه از زمان عقد قرارداد پیش بینی شد و سرمایه گذار مطابق زمانبندی قرارداد بایستی در مدت چهار ماه نسبت به بازنگری نقشه‌ها و دریافت پروانه اقدام می‌کرد.

وی افزود: در اولین مرحله از پروژه، تقسیط هزینه‌های میلیاردی بیمه با عدم همکاری سازمان تأمین اجتماعی مواجه و روند دریافت پروانه با تأخیر مواجه شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم تصریح کرد: با وجود دریافت مجوز خاکبرداری، عوارض ملکی ساختمان‌های متبرکات فاطمی، برخی املاک مالکان با نفوذ، جمع‌آوری شبکه آب و برق و گاز توسط سرمایه گذار در این پروژه چالش‌هایی را ایجاد کرد.

حلوایی زاده مساحت زیربنای این پروژه را مورد توجه قرار داد گفت: پروژه بست شرقی حرم مطهر با زیربنای ۱۲۲ هزار متر مربع مطابق قرارداد و اسناد مناقصه در چهار طبقه منفی پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: به دنبال بازنگری نقشه‌ها و طرح موضوع پدافند غیر‎عامل و شرایط ترافیکی، دور برگردان پروژه به فاصله حدود ۱۵۰ متر از طرح اولیه عقب تر قرار گرفت.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم از ۲۰۰۰ جای پارک خودرو در پارکینگ بست شرقی خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به این جابه‌جایی امکان قرارگیری واحدهای تجاری در طبقه منفی یک فراهم و تعداد پارکینگ خودرو از ۱۵۰۰ خودرو به ۲۰۰۰ خودرو افزایش پیدا کرده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم از استقرار و تجهیز کارگاه حفاری در بست شرقی خبر داد و یادآور شد: در حال حاضر پیمانکار نسبت به حفاری حدود ۱۰۰ هزار مترمکعب از ۵۰۰ هزار مترمکعب خاک‌برداری پروژه اقدام کرده و کارگاه حفاری از ۱۷ شهریور تجهیز و مستقر شده است.

وی با اشاره به تأخیر پیش آمده در پروژه اضافه کرد: در صورت مدیریت مناسب سرمایه گذار پروژه و شهرداری قم امکان جبران بخش زیادی از تأخیر پیش آمده وجود دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha